donderdag 15 augustus 2013

Review: Kruidvat Dag- en Oogcrème


Vandaag ga ik de Kruidvat verzorgende dagcrème en de Sensitive oogcrème voor jullie reviewen.
Ik test deze twee crèmes nu al een aantal weken en ben tot nu toe vrij tevreden.



Om te beginnen zal ik de Kruidvat verzorgende dagcrème reviewen.
Het potje ziet er vrij simpel uit, het is een bruin glazen potje, tevens goed voor het milieu dus. In een potje zit 100 ml en hier kan je vrij lang mee doen. Uit ervaring spreek ik als ik zeg toch wel een half tot een heel jaar. 100 ml is veel voor zo'n goedkope dagcrème, de precieze prijs weet ik niet, maar het is zo rond de 3 à 4 euro, goed betaalbaar dus!
De ingrediënten.
Het zijn niet heel bijzondere ingrediënten, een vrij standaard dagcrème. Wel zit er parfum in, dus het is niet zo geschikt als je daar niet goed tegen kan. Het staat wel onder aan de lijst dus het is niet heel veel, en de geur is dan ook niet heel sterk.
Ze claimen ook dat er Vitamine E in deze crème zit, maar als je bij de ingrediënten kijkt staat dit niet duidelijk vermeld. Er staan wel ingrediënten als Sambucus Nigra Flower Extract, wat wel Vitamine E kan bevatten maar verder niet.
Verder zit er ook alcohol in, wat ik nooit helemaal snap omdat het juist de huid moet voeden en alcohol toch vaak wel een beetje uitdroogt. Maar hier heb  ik niks van gemerkt tijdens het gebruik.
De crème zelf is vrij dikkig, maar smeert wel goed uit. Het smelt een soort op de huid waardoor het heel makkelijk verdeeld en het heel zuinig is.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze dagcrème, ik krijg er geen puistjes van en hij verzorgt mijn huid goed. Ik merk dat mijn huid zichtbaar zuiverder is geworden nu ik over ben gestapt op deze créme. Dit komt mede doordat mijn andere crème puistjes veroorzaakte en veel mee-eters, en toch denk ik dat deze crème ook hier aan mee geholpen heeft.

Dan de oogcrème, deze is uit een andere lijn crèmes van Kruidvat. Waar de dagcrème uit de verzorgende lijn met Vitamine E komt, is deze uit de lijn voor de gevoelige huid. Dit komt doordat, in ieder geval bij het filiaal hier in Alphen, geen oogcrèmes in de verzorgende lijn zitten. Wederom is dit potje rond de 3 à 4 euro.
De ingrediënten.
Ze claimen dat er Aloe Vera in de crème zit, maar het enige wat er bij de ingrediënten staat is Aloe Barbadensis Gel. Dit bevat wel Aloe Vera, maar staat vrij in het midden van de lijst, het is dus niet een van de hoofdingrediënten maar meer een soort extraatje. Je merkt ook verder niks van de Aloe Vera in de crème.
Verder zit er hier wel alcohol in maar geen parfum! Goed dus om te weten, de Kruidvat Sensitive lijn bevat geen parfum, dat is iets goeds en ook zeker dus een aanrader.
De crème is wat dunner dan de dagcrème en smelt wederom goed op de huid en je hebt hierdoor maar heel weinig nodig. Het potje bevat 25 ml, niet heel veel dus maar zeker genoeg. Je doet er vrij lang mee doordat het heel zuinig in gebruik is.

De conclusie is dus dat deze crèmes beiden heel fijn zijn, ze doen niet iets heel speciaals maar veroorzaken geen puistjes en zijn een simpele crème. Ze zijn fijn in gebruik en de Sensitive lijn is een aanrader als je niet tegen parfum in je huidverzorging kan!
Als jullie weten of er een oogcrème in de verzorgende lijn van de dagcrèmes zit hoor ik het graag, maar ik heb hem nog niet gevonden.

X Merel






Geen opmerkingen:

Een reactie posten